Donnerstag, 10. Januar 2008
Real Estate Connect
Lockhart Steele, von meinem persönlichen Liebling http://curbed.com sprach über das Bloggen als Kernstück des (Immobilien-)Online-Magazins:

1. Editorial
Curbed is obsessed with getting things “first”. It’s about getting the news out there as quickly as possible.
Let’s get comfortable with the idea of readers adding and extending the story.

2. Aggregation
A lot of casual readers can’t keep up with everything. Learn to radically link to others, even competitors, to do roundups of the news going on in that niche. ...

3. Video and Podcasts (Achtung !!)
Lockhart is skeptical, it’s not what they’re good at. It has to get really easy and really cheap for it to work.

Weitere Gedanken:
Steele geht davon aus, daß nicht eine (Blog-)Plattform, sondern lokale Blogs die "community-Blog-Kommunikation" vor-Ort bestimmen werden (mein Reden seit 1918 !)

Er bezeichnet "gute" Kommentare, sofern diese kein eigenes Blog/Magazin haben als “sub-bloggers”.
Quelle: forem

... comment

 
Was gab es sonst noch Wissenswertes von der >Konferenz !

Irgendetwas was für uns von Interesse sein könnte ?

... link  


... comment